flora

flora

19_07_2010_Róma






Rómába hétfőn 2 korul érkeztem. Mar nagyon nagyon távolinak tűnik, pedig csak egy hete volt.
A reptéren a csomagom nélkül kisétáltam, mert rosszul volt kitáblázva a csomagfogadó hely így egy teljesen más terminál csomagfelvételére jutottam. Visszabarangolva a rendőrökkel visszakértem magam az utasok zónájába (biztonsági ellenőrzés, stb.) és végül pont jókor kavarodtam vissza, egy perc várakozás nélkül megkaptam a csomagom : D

Reptérre érkezni nem csak otthon kerül egy vagyonba, hanem mindenhol. Egy elsőosztályúnak mondott vonattal 14euroert, bejutottam a Terminibe... hazafele mar tudom, hogyan kell jegyet venni 10ed annyiért...

1,5 nap Romara semmi, így a legjobbnak láttam sodródni, és várni mi történik velem...
Rómában megnéztem a metrót, amivel Anna-hoz a CS (couchsurfing, szállásadó) lányhoz juthattam, és a megállók olyan jól hangzottak (Colosseo, Circus Massimo) hogy a gyaloglás mellett döntöttem, vicces volt, ahogy keresztül sétáltam az egész varost a kofferemmel, de így legalább bárhol leülhettem, mert volt mire :)

A Colosseum lenyűgöző volt, a Termini ijesztő tipikus nagyvárosi vasútállomás ízű forgataga után. Elveztem a sok sok ókori rom közötti sétálgatást a Forum Romanum körül és csak lestem az embereket, turistákat, mindenkit. Aztán eljutottam lassanként a Szent Pál bazilikához, egy olasz bácsi rámköszönt és bar nem beszéltünk semmilyen közös nyelvet, a semmi kis latinommal, és az ő tagolt olasz szavaival elmutogattuk egymásnak, hogy milyen szép a bazilika (gyönyörűek az oszlopok, az előkert, a boltozatok és az aranyozott homlokzati freskók a lemenő nap fényében:) )
Miután a bácsival mindent megbeszéltünk itt találkoztam Anna-val egy ukrán lánnyal, aki igazi olasz, ámde angolul jól beszélő férjével befogadott egy éjszakára.

Olario főzött magának és nekem valami tésztát, ami irtó finom volt füstölt pirított szalonnával, meg parmezánnal, dinnyéztünk, aztán aludtunk, mert a hétvégéjük nekik is mulatozással telt, mint nekem, hála Márti és Laci fantasztiko esküvőjének :DDD thanks again!


No comments:

Post a Comment