flora

flora

03_08_2010_Kumasi

Tamaleba tervezek egy hazat, az alaprajz sokat elarul, az itteni csaladi hierarchiarol.
Tamale Kumasitol eszakkeletre fekszik, szavannas teruleten. Szaraz hely, akadozik a vizellatasa.
A szobak lehetoseg szerint szemkozti falakon levo ablakokon at atszelloznek...
Ez az alaprajz funkcionalisan megfelelt ma, de a tomegformalasban sehogyan sem talaljuk a kozos nevezot, szamomra olyan magamutogato es hazug formak kellenenek hogy buszke lehessen a hazara a megrendelo, hogy all elottem nehany nehez dontes.
Mindenesetre meg nem adtam fel, hogy szep lesz a vegeredmeny, vegulis az elveink azonosak: a hagyomanyok es a maisag kozotti arany kozeput a cel.
Csak hogy mi a mai...hat sokak szamara a modern egyenlo az amerikai alommal.

Itt a lassan kialakulo alaprajz:


A tekintelytisztelet nagyon eros.


Mr D-vel mint szallasadommal es fonokommel erdekes a kapcsolatom.

Mindent szivesen megmutat nekem, de szereti, ha tudja mit csinalok, hol vagyok.

Igy minden reggel munkaba menet bekopogok hozza a csaladfoi haloba, es elkoszonok, jelzem, hogy indulok munkaba. Este hazaerkezve koszonok, es jelentem, hazaertem. Napkozben elofordul, hogy bejon az irodaba, ilyenkor valtunk par szot, tobbnyire annyit, hogy minden rendben van, ki hogy van:)

A csaladfoi halo a haz igen erdekes pontja, innen szarmaznak ki ertekesebb europai etelek, ide kerul be a gyerekek altal szervirozva az apa kulon menuje:)

Ha barmit hozok haza este a gyerekeknek, es leteszem, hogy osszuk el, az nem nagyon mukodik. Eloszor is nekem el kell vennem a reszem, amennyit akarok, lehetoleg egy nagyobb darabot, aztan sorban, kor szerint mindenki kiveszi a reszet, a vegere pedig alig marad a legkisebbnek:)

Papaya (14) egyik nap egy Coca-Colaval jelent meg vacsoranal, es kisse szinpadiasan mint statuszszimbolumot iszogatta. Aztan a ket kisebb fiunak, de csak nekik, adott kb fel decit belole. Ja engem persze kerdezett, hogy kerek-e hiszen en vagyok a legidosebb, de jeleztem, hogy nem akarom elrohasztani a fogaim, amin kisse megutkozott, de en mar csak ilyen kemeny vagyok.



Szerdan munka utan elmegyek a hostelbe a tobbi eurazsiai diakhoz :) Mar kertem engedelyt Mr D-tol. Nem is alszom otthon, hogy elkeruljem az ejszakai utazgatast.
Jo lesz mar veluk beszelni. Foleg, hogy nagyon szomoru hireket kaptam roluk ma.

A hetvegi tengerparti kirandulason, amire vegul nagy nehezen ugy dontottem nem megyek, kiraboltak oket. Szerencsere mindannyian epsegben vannak :)
Istennek hala, hogy nem mentem!

No comments:

Post a Comment