flora

flora

03_09_2010_Kumasi

Hosszu ebedszunetet tartottam s eloszor a kozpontba indultam anyagot felhajtani. Gyonyoruek a batikolt meteraruk (bar nem meterben, hanem yardokban kaphatoak :D).
Par kep a boltokrol...
Ezek a nyomott vasznak, de nekem legjobban a batikoltak tetszenek, a ket elso kepen:)

Majd pedig elkezdodott az ujabb tajekozodasi jatek: a feherember egy bizonyos varrodat keres a cimek nelkuli varosban.
Legalabb 20 ember megkerdezesevel vegul megtalaltam a kolleganom altal ajanlott varronot, egy szep nagy haz kertjeben egy fedett kis muhelyben, baratnoi tarsasagaban.

Elmeseltem az ohajom, le is rajzoltam milyen ruhat szeretnek, nagyon kedvesek voltak, mutattak egy csomo szabasmintat, meretet is vettek sot meg a farmeremet is felhajtjak nekem ajandekba:)
Jovo csutortokon megyek erte, hat mar alig varom, hogy meglegyen a ruha.

Munka utan Mr Z, a ghanai szuletesu libanoni 60as acelkereskedo, akit tan egy honapja ismertem meg, mikor a varosban koszaltam vasarnap, eppen meglatott utkozben hazafele, mikor 40 sorstarsammal igyekeztem taxitfogni a lovas korforgalomnal Santasi fele.
Mr Z villogtatott, es paran kedvesen felhivtak a figyelmemet, hogy a feherember valoszinuleg engem var. Szerencsesen hazaig fuvarozott, ahol ezzel a lendulettel, a korai hazaerkezest megunneplendo gyors vacsora utan Mama Comforthoz csatlakoztam, aki templomba indult.

*Templomi imadsag*
A katolikus templomok szertartasa es egesz vilaga, minden bizonnyal a vatikani kozos pont miatt egeszen hasonlo az otthon tapasztaltakhoz, kiveve termeszetesen a szertartas resztvevoit, akik derusebben enekelnek es `erzik a ritmust` :)

Mama Comfort a Presbiterianus gyulekezetbe jar. Errol neve alapjan azt gondolom, hogy protestans, de konzervativizmust ne tarsitsunk ehhez a kepzethez.
A legmeglepobb mindenesetre az volt, ahogyan imadkoznak. A lelkesz roviden bevezeti, hogy miert lesz imadsag, es ekkor mindenki maga kulon-kulon folyamodik az Urhoz.
Persze nem csendben magaban, visszafogottan, el-elkalandozva, ahogyan legtobbszor mi tesszuk, hanem teljes figyelemmel hangosan, fel-ala jarkalva, szinte hadakozva az Istennel, kozben nehany utos hangszer is veri a ritmust s mindenki nagyon elszantan imadkozik.
Elsore igen furcsa volt, de valojaban ertheto, hogy a kereseket ilyen eroteljesen fogalmazzak meg, hiszen joval nagyobbak a szuksegek is.
Bar csi nyelven beszelt a lelkesz a kedvemert a fontosabb reszeket mind angolul is elismetelte. S neha varatlanul kulon is atvaltott csirol angolra majd vissza:)
***

No comments:

Post a Comment