flora

flora

09_09_2010_Kumasi

Kedves Geri! Nagyon-nagyon boldog szülinapot!!!

Képzeld születésnapodra kaptam egy új ruhát, és avokádóval ünnepeltelek :D !
Nagyon finom volt!
Isten éltessen sokáig!

Munka után, a Magyar tanszékvezető asszonyhoz mentem, miután, Mr W majdnem eladott feleségnek, egy autószerelőnek egy kerékcsere kapcsán, mert nem volt elég pénze :D és keresztül autókáztuk az egész várost az esti csúcsforgalomban megérkeztünk az egyetem területére.


*KNUST, Kwame Nkrumah University*

Az egyetem területe óriási, csupa fa, hűvös és kellemes, tágas terekben gazdag. A campust még az első ghánai kormányfő, Kwame Nkrumah alapította, és teljesen önellátónak készült. A területen belül vannak az előadókon és kolikon kívül a tanárok házai, kórház, múzeum, könyvtár és minden bizonnyal meg sokminden más is. A terület egy óriási zöld folt Kumasi térképén. A távolságok nagyok, a kolik 4-5 akar 8 emeletes épületek, ami igen nagy szám, ha arra gondolok, hogy szinte sehol máshol nem láttam ilyeneket, és a technológia minél ritkábban alkalmazott egy helyen, annál drágább. (Az is megdöbbentő, hogy milyen óriási stadionok állnak Accrában, Kumasiban, Tamaliban a semmi közepén, a földszintes kis kunyhók mellett. Ezeket kínai kivitelezők, kínai technológiával húzták fel…)

Mindenesetre az egyetem egy nagyon kellemes hely.

***

Sikerült megtalálnom Mrs M-et, az egyetem egyetlen magyar tanárát, aki a veszprémi egyetemen ismerte meg ghánai férjét.

1988-ban (mindössze egy évvel a váltás előtt), 5 éves házasan, 4 éves kislányukkal együtt, férje miatt Ghánába kellett költözniük, úgy hogy angolul egy szót sem tudott, és nem is járt előtte Afrikában. Néhány keserves év után aztán férje mellett a magyar feleség is munkát kapott az egyetemen. Ma lányuk kezdő orvos, fiuk pedig középiskolát kezd most szeptemberben. Érdekes, hogy Ghánában nagyobb presztízse van jóval egy orvosnak mint otthon és jobban is keres! Ami nem semmi, azt tekintve, hogy az élet szerényebb oldala itt azért jóval olcsóbb mint otthon.

Remélem jövő héten összefutok a lányával is! Kiderült, hogy minden nap eltaxizom munkába menet-jövet a ház előtt ahol a lány lakik. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen egy ghánai-magyar korombeli lány : ).

No comments:

Post a Comment