flora

flora

12_09_2010_Mole_Larabanga_Tamale


Hajnalban indultunk safarira, az esős évszak miatt gyalog. Vezetőnk, Osman megtöltötte a puskáját, és meghallgattuk a park rövid történetet.

Mivel a Mole Nemzeti Park Ghána északabbra eső részén van, az itt élő emberek túlnyomó részt muszlimok. A Mole Park és Larabanga körül pedig kizárólag iszlám vallásúak laknak. Lencsevégre kaptam néhány kislányt az utcán:


Kisfiúk: Ahogy elindultunk Osmannal, rögtön találkoztunk is két hím elefánttal, egyikükről készült ez a kép: Sok-sok növényt és gyógyhatásaikat is megismertük a séta során, az esős évszak miatt minden gyönyörű zölden virított, nyoma sem volt szavannának.

Olvastam, hogy Ghána levesevő ország, nagyon gazdag és nagyon ízes levesek vannak, de annyira fűszeresek, hogy nem mertem neki állni, végig kóstolni őket. Jellemzően különböző leveleket is nagy mennyiségben főznek bele a levesekbe.

Még láttunk jópár majomfajt, és szarvasféléket, soha sem hittem volna, hogy ez a két állat egy helyen élhet. Furcsa gondolat, végülis soha senki nem mondta, hogy nem élhetnek egy erdőben, de hát mégis :D

Safari után a reggelinél egy fiatalember Ghána legrégebbi, 5-600 éves mecsetének megtekintését ajánlotta. Mivel a csoportomat nem érdekelte, szívesebben úszkáltak, a német turistákkal, így erre a napra két német szociális munkáshoz csatlakoztam, akik fehér jeepükkel szívesen elvittek magukkal.

Először kis kenuzásra vállalkoztunk. Óriásira terjeszkedett ki a folyó így csak az árterületen hajókáztunk, de ez is tiszányi széles volt : )


Ahogy megérkeztünk Larabangába, nagy ünnepség, ének, tánc volt, hiszen a Ramadán véget ért. A fiatalember mint kiderült polgármester, vagy képviselő fele, a falu politikusa. Fred, Barbara és én voltunk az egyetlen fehéremberek. Be is hívtak minket a kör közepére táncolni. Irtóra élveztem, aki jól tancolt vagy énekelt annak pénzt nyomtak a homlokara, ami az izzadtságtól megragadt : ) Az itt kapott dicséretekre vagyok a legbüszkébb!
És a mecset: Ezt a mecsetet barátaim 2 hónapja látogattak meg, akkor szép fehér volt, 2 hónap eső így megfestette. Hamarosan újra felújítják.
Ez a kép a mecset mellett játszadozó gyerekekről készült. Ekkor hívták imára a falu népét.


Árnyékban hűsölő kecskék:
Úton. Útitársaim irtó jófejek voltak, mindenkinek segítettek, felvettünk egy csomó embert a jeep hátuljára, szólt a ghánai zene, a highlife és száguldottunk a rázós földúton. Persze én nem fértem meg a kocsi belterében a jókedvemtől, így kiültem az ablakba.

A Fehér-Volta estefelé Tamale fele.

No comments:

Post a Comment