flora

flora

31_08_2010_Mampong_choir

Kedden Mr D pihent, igy magam neztem tennivalo utan. Eloszor is elkisertem Serwaat a korhazba. Aztan bevasaroltunk es csinaltam egy `magyar` etelt a szulinapom alkalmabol Mr D-nek. (Kezd engem is elnyelni az itteni rendszer, hogy barmi van, az a kiraly korul forog.) Mivel Mr D salatat akart enni, gondoltam hat legyen az, es nehany aprosagtol eltekintve azt keszitettem el, amit egyebkent is szokott enni europai salatakent. Ime:

Hat ez a magyartol nagyon messze van, talan csak annyi, hogy en csinaltam, de nem lehetett Mr D-nek nemet mondani : )

A talon jobbra font fott jam (krumpli helyett), kozepen a jol ismert angol Heinz fottbab, fott tojas, a zoldsegek mogott elbujt a szardinia. Azert sikerult valami ujjal is szolgalnom, ami a felesegenek nagyon tetszett, piritottam egy kis tokmagot, amire a piacon teljesen veletlenul akadtam. Ezt Serwaa nagyon megdicserte : D!

Lanyok a csaladban:


Serwaa, Irene es a kicsi lany.

*A tucsok es a hangya meseje, avagy miert nem tervez hosszu tavra egy afrikai*

A tucsok es a hangya tanulsagos tortenete Afrikaban nem allja meg a helyet. Itt ugyanis nincs tel, amikor a nyaron csak henyelo tucsok alla felkophatna, es a gyujtogeto hangya vigan elne az eleskamrajabol. Az esos es szaraz evszak valtakozik ugyan, de mindig mas es mas gyumolcsok ernek meg, igy mindig akad valami ennivalo, ha keves is. Itt nem szokas lekvart fozni es eltenni telire. Azt hiszem az europaiak elorelatasa, tervezese es akkuratus szorgalma valahogy kozvetve a tel-elmenybol fakad. Es abbol, hogy van ertelme tervezni, mert a tavasz mindig ujra rendre eljon. Itt minden ami adatik sokkal inkabb adodik es nem a szorgos munka eredmenye. S a szorgos munka gyumolcset ugyanugy elsoporheti egy vihar, mint azt, amiert semmit sem dolgoztunk. (Mikor ezt irom, mar az irodaban vagyok, ahol a fel irodaban nincs aram, ennel a gepnel eppen van, barmennyire is mindent megtettek a kollegak, hogy dolgozzanak, felkeltek, vasalt inget huztak, betaxiztak vagy autoztak a csucsforgalomban, es amint beertek, elment az aram, es most beszelgethetnek egesz delelott.)

***

Delutan elmentunk Serwaa hazaba, amit o epitett egyedul a bisztro bevetelebol. Mr D azt meselte, hogy azelott nem lezengtek ott a vendegek, hanem szinte mindig duborgott az uzlet. A haz nagyon hasonlit ahhoz, amelyikben ok laknak, lenyegeben ugyanaz. A telken a berlo levagott nekunk egy egesz furt plantint. Itt keszult a kocsi elott ez a kep.


Eleg jellemzo, hogy azert akartam fotot kesziteni, mert tetszett nagyon a sok plantin es bananfa, erre Mr D mondta, hogy alljunk az auto ele, hogy ne ezt a bozotot fotozzuk. Hat erre nem mondtam semmit.

Akosiah, a vasarnapi kislany (ez a nev az eloneve, azt jelenti vasarnap szuletett) delelott elaludt a nyakamban.



Juniort elkertem, hogy besetalhassak a varosba este. Nagyon jo volt, vegre a magam ura voltam, mindenfele finomsagot eszegettunk, amit itt-ott arultak. A kedvencem lett a vanilias fagyi, ami a legjobban hasonlit az otthoni tejre. Igazabol olyan mint egy edes vanilias shake. Kezdek nagyon raszokni.

Ettunk meg langosszeru sult gombocot is, meg narancsot.

A naplementeben igen sokat fotoztam:

Csatorna


Temetesrol jot holgy es kislany. Ezek jellemzo unnepi ruhak, a feketenek az anyaga nagyon szep, a szabas is igen gondos es igenyes.


Kisfiu


A kedvenc hazam Mampongban

Fodraszat, a haj, amit belefon mesterseges haj.

Hazafele menet a katolikus templombol enekles hallatszott, egy nagyon jol szervezett korus enekelt. Majdnem egy oran at hallgattuk oket. A legjobban akkor orultem, amikor a karmester szolmizalni kezdett. Meg is mondtam neki, hogy az bizony magyar talalmany!

Hazaerve Mr D a szokasos kerdessel fogadott, mit hoztam neki a varosbol? Hat ezen csak mosolyogtam megint. Sajnos Serwaa nincs tul jol, be fog nezni a korhazba o is kontrollra a baba miatt.

Mr D hamar megszokta hogy kiszolgalom, es bar faradtan hosszu gyaloglas utan jottem meg a varosbol, velem csinaltatta meg a vacsorajat. Eddig mindig szivesen segitettem, de most, ez nem esett valami jol.

No comments:

Post a Comment