flora

flora

23_08_2010_Kumasi_malaria

Senkinek sem kivanom, hogy kulfoldon legyen beteg. Ebben semmi kulonbseget nem latok Svajc es Ghana kozott.
Eloszor is nem ismernek, igy nem nagyon vesznek komolyan, masreszt pedig sem nemetul sem angolul, foleg zaklatott allapotban, nem tudom megfeleloen leirni, hogy mit is erzek.
Svajcban Lyme-koros lettem, itt a malariat kaptam el, de mindket helyen mindent megtettek, hogy meggyozzenek, nyugodjak, meg, egyaltalan nem vagyok beteg. Mr D szerint valamivel elrontottam a gyomrom, es lazas is ezert lettem. Sot lazam nincs is szerinte. Erdekes egyebkent, hogy siman magasabb az itteni emberek testhomerseklete mint az enyem, amikor erzem, hogy langol a homlokom. Igy aztan eleg nehez meggyozni barkit is, hogy lazam van.
Az ejszaka kozepen arra ebredtem, hogy nagyon hideg van, es az osszes ruhamat magamra vettem. Miutan minden aznap elfogyasztott eteltol varatlanul megszabadultam, gyanus lett, hogy itt nincs minden rendben.
Par ora alatt sikerult kideritenem meg az ejjel, hogy mit szedtek a ket hete megbetegedett europai hallgatok malaria ellen, es reggel Junior el is hozta a gyogyszert. Jo hogy volt nalam egy rakas orvossag igy a lazamat le tudtam vinni hamar es a hasam is megallt.

A betegseg egesz konnyen viselheto, inkabb a kiszolgaltatottsag a nehez es a szokatlan banasmod. Hogy Mr D tovabbra is berendel a szobajaba, ha beszelni akar velem, bar miota visszauzentem, hogy gyenge vagyok, ehhez mar annyira nem ragaszkodik. Egesz biztato valtozas egy ilyen autokratikus kiskiralytol, mint Mr D.
Persze nincsen lazmero es meg en erezzem magamat hulyenek a kerdesert, mert hiszen, ha valaki lazas, azt lehet erezni : )

A delelotti lazat leszamitva szuperul telt ez a nap, jobbkor nem is lehettem beteg, mert igy itthon pihenhetek munka helyett. Jo lenne a tervezes, de Mr D egy csoppet elvette a kedvemet, amikor kb meg sem hallgatott es felmondatnyi instrukcioval atrajzoltatta a tetot.
Rahel es Junior sokat segitett, hoztak gyumolcsoket, amik meg jobbak mint az otthoniak, jatszottunk Oware-t, es rajzolgattak a laptopon.

*foto: kisasztal, szoba feltoltes alatt...*
*video: jatek feltoltes alatt...*

No comments:

Post a Comment