flora

flora

22_07_2010_Accra_Kumasi

Reggel finom reggelivel fogadott Kafui edesanyja. Kenyerbe sutott zoldseges rantottaszeru etel volt és forro tea.

Megkerdezte, hogy muszlim vagyok-e mert nagy kendom van, amit napszaktol fuggoen a nap vagy a moszkitok ellen a vallamra teritettem, de leginkabb takaronak hasznalok : D jot nevettem, de nem o volt az utolso, aki muszlimnak nezett.

Masik fia, Evans elvitt Sim kartyat venni es buszra tett. Mar tudtam, hogy 5-15 CD (szidi) kozotti aron lehet Kumasiban jutni, attol fugg milyen busszal megyek. Hat engem fehereknek kijaro VIP buszra tett Evans fol, amit aztan nem is bantam, tekintettel a taskamban lapulo laptopra. Rabizott az egyik utaskiserore hogy hivja fel Oduumot, aki Kumasiban fogad majd, mielott odaérek és elinditott.

Ekkor meg minden lepeshez szuksegem volt segitsegre, de batran kerhettem, mert mindenki szivesen segitett, oszinte baratsaggal.

A busz olyan volt kivulrol mint egy szuperuj tavolsagi busz, belul azonban joval kevesebb oriasi ules volt benne, minden ules borbol, allithato fej es labtamlaval, sajat radioval, plazma tévével es korben brokatfuggony szegelyezte az ablakot, kis bojtokkal. Soha ilyen luxusbuszon nem utaztam.




A busz akkor indult, mikor megtelt. Itt 100%-os a kihasznaltsag..hamar meg is telt, ezt Evans megvarta, megadott par telefonszamot, ha barmi van. Nagyon jofej volt o is.

Mikor elindultunk egy ferfi felalt es elkezdett imadkozni hangosan, hosszan, az emberek egymast nem ismertek de mindenki Amennel nyugtazta amit a férfi mondott, ’csí’ nyelven. Orultem, hogy imadkozunk mert az autokat orulten vezette mindenki, es mivel autopalya epult, egy szakaszon foldutra is kellett terni.

Ima utan egy gyogynovenytermeket hirdetett es arult, majd atadta a szot a plazmatevenek.
Rogton beavatodtam az Afrikai vagyalmokba, két ghanian movie megtekintese soran… ami nagyon megragadt bennem, hogy ha itt valakinek azt mondjak: you’re going fat, az nagy dicséret…
Nem divat a fogyokura, aki kover, az gazdag…

4 ora alatt Kumasiba ertem, ahol megallt a busz es le kellett szallnom, fiatal taxisoforok megrohamoztak a VIP buszt es szinte verekedtek a kofferekert (ne gondoljatok agressziv verekedesre, inkabb mint egy focimeccsen a labdaert), hogy ok vihessek tovabb a VIP utasokat.. szerencsere itt is vartak ram.

Oduum /Ghana/ es Hali /Törökország/ jött ki elém. Hali is feher volt vegre, siman magyarnak neztem, meg akkor is amikor mar tudtam, hogy nem az, akkor is magyarul kezdtem beszelni hozza. Nyugodtan, megfontoltan és europaibb angol kiejtessel beszel, hirtelen ugy ereztem teljesen olyan mint az otthoniak.

Oduum es Hali elkisert a koleszba es leultettek egy szekre azzal, hogy ma itt alhatok a lanyok szobajaban es holnap bemutatnak a fonokomnek, akinel lakni is fogok.

Csodalkoztam egy kicsit, hogy milyen csondes, aztan megkerdeztem, jol van-e, mire kiderult, hogy rázza a hideg mert Malarias, de nem nagy szam, mert 3 nap alatt tul van rajta altalaban. Ez volt neki a 2. nap.

Par ora mulva elmult a hoseg, es elmentunk Halival es Fidellel /Ghána/ beszerzesre (vacsora, moszkitohalo).

A tajekozodas szamomra lehetetlennek tunt. Minden epuletet eltakar az elotte huzodo folyamatos bodesor, ahol mindenki egy-ket arut arul.

A gyogyszertarak jol felszereltek, de alig lehet felismerni hogy hol vannak, mindent kerdezni kell, feher ember onmagaban olyan elveszett, hogy arra szo nincsen, de mindenki annyira segitokesz es kedves, hogy erre is nehez szavakat talalni, így a siker biztos : )

A harmadik helyen meg is lett a háló, ráadásul olyan, hogy ha raszall a szunyog rogton kipurcan : ), (most is ez alatt ülök és tervezem, hogy bevezetem regnum táborokban, sőt kifejlesztem a túrakenu fölé szerelhető verziót, evezőstáborokhoz)

Vettunk sult jamot, ami sult krumplinak néz ki, csak kicsit mas izű, vettem banant, ami apro és szuperfinom és olcso, meg piritott földimogyorot, ami szintén szuperfinom olcsó és apró is : )

A koleszba visszaterve igen sokan fogadtak, mindenki megjott a munkabol. Akik most itt vannak a Mernokhallgatoi Programmal, röviden:
Anna /Belgium/, Julia /Equador/, Lidia /Spanyolország/, Rebekka /Németország/, Cathrine /Írország/, Martin /Németo./, Balla /India/, Hali /Törökország/

Én ekkor annyira örültem, a moszkitohalonak, hogy felszereltem és egy oriasit aludtam, teljes biztonságban mindentol.

No comments:

Post a Comment