flora

flora

13_08_2010_Accra_meeting

Hajnalban indultunk Accraba. A szokott tarsasaggal, statikusok, epiteszek es egy szigetelesi szakember, Abo.

A ramadan eppen elkezdodott s mivel Abo iszlam vallasu, adodott nemi rosszerzesem mikor benyomtam Pokuaa halas-hagymas-babos gazdag szendvicset, es korbekinaltam a cukorkamat…

Ismet jot aludtam a kisbuszban, bar darabokra zsibbadtan ebredtem, Accra kozeleben sorra hagytak el minket az autok, meg a mi buszunknal egyszerubb megjelenesu trotrok is elhuztak mellettunk. Igy kis kenyszer pihenonkben a sofor hamar megjavitott valamit. 11re oda is ertunk az ugyvedi iroda epitkezesere. Itt mar uj nevemen mutatkoztam be. Kedd ota ugyanis Ama Serwa a nevem.

Ennek azert van egy kis tortenete. Kedden reggel ragadtam bent a taxiban, es loptak el a telefonom eleg pofatlan modon. Ketes jogalappal ezutan ugy dontottem, hogy aznap nem vagyok hajlando dolgozni, igy egesz nap, csak tenferegtem az irodaban. Folyamatosan lelekerosito beszelgeteseket vettem a kollegaktol es kertem egy nevet Mr W-tol. Az Ama mar biztos volt, mert ez azt jelenti `szombaton szuletett` a Serwat o adta. Ez Mr D harmadik felesegenek neve is, aki egy a masodikkal parhuzamosan futo 30as no.

Ez meg hagyjan, de mikor hazafele menet megneztem az utca nevet, ahol a rossz taxiba szalltam…hat nem Ama Serwa Link mosolyog a tablan?

Accra szelen egy szupermarketet kaptam le. Ez meg egy nagyon visszafogott epulet a maga nemeben.


Aboval felmertuk az attikara szukseges kent szigeteles mennyiseget, hogy ajanlatot tehessen a kivitelezes vezetojenek. A teljes teto korbejarhato az attikafalon, ami nem csak vizelvezeteskent szolgal, hanem a fekete melegviztartalyokat is hordja.

Az ujonnan elkeszult femfedes szemrevetelezese. Hat nem voltunk nagyon kritikusak.

A meeting utan, Pokuaa elvitt a helyi legujabb plazaba. Az Accra Mall meglepetesemre pontos koppintasa az europai vagy usabeli bevasarlokozpontoknak. Minden import, es az ara haromszorosa az otthoninak. Itt a gyumolcs es zoldsegreszleg:

Ettol kezdve egy masik vilagba leptem at, mintha hirtelen Europaban lettem volna, a kenyelmet es a biztonsagot tekintve. Aki itt gazdag egy kenyelmes europai eletet engedhet meg maganak Afrika kozepen. Jeeppel jarni egeszen kenyelmes meg ezeken az elmondhatatlan utakon is.

Mint kiderult, a meetingen, valoszinuleg csi nyelven, a beruhazo ugyved meghivott minket vacsorazni estere. Pokuaa hajat belottek az exotic trend szepsegszalonban a plazaban es elindultunk a hotelbe.

Egy negyed orara kiestunk az europai vilagbol, amikor meteres arkokat, faklyacsonkkal megvilagitott dezodorarusokat (a`a`a`a`a`) hatrahagyva, hatsavos autopalyat keresztezve, tok sotetben este 7 korul (ekkor mar regen sotet van, egyenlitokozelben minden nappal szinte ugyanolyan hosszu egesz evben), sikerult fognunk egy trotrot, amibe 16dikkent befertunk : )

Elmondhatatlan kontrasztot jelentett a trotro utan, mikor a szalloda halljaban, a kristalycsillarok alatt atsetaltunk a kertbe, ahol a kivilagitott, palmafakkal szegelyezett medence mellett Mr O, az ugyvedur egy mahagoni asztalnal vart minket.

Az asztaltol azert csinaltam egy kepet, bar eleg sotet lett.

Szerencsere hamar feladtam, hogy valasszak etelt, es Mr O ajanlott egy helyi halat, a groupert. Nagyon jol volt elekszitve, de erdekes modon itt nem vetettek be a ghanai jo szokast, hogy merhetetlen mennyisegu etelt adnak. A grouper fureszes suger magyarul mint kiderult.

Nagyon szegyellem, remelem Apu megbocsat, de mar annyira elfaradtam a sok meglepetestol, hogy berendeltem hasabburgonyaval, mert azt nem lehet nagyon sokfelekeppen elkesziteni.

Miutan Mr O ellatott tippekkel, hogy hol toltsem a vakaciom, (elarulhatom, hogy Malaysiaban van a vilag legjobb tengerpartja), es erdekes fejtegetest hallhattam arrol, hogy hogyan latja valaki Nyugat-Afrikabol a vilagot, Mr O hazavitt minket Pokuaa noverenek hazahoz. Bar mintha egy kiszaradt folyomeder lett volna az utcajuk, a jeep finom borulesen egesz turheto volt hanykolodni.

Ez a haz mar egyszerusegevel es hofeher butuhomlokzataval lenyugozott. Ebben a kornyezetben eleg meglepo epiteszeti tisztasag uralta, de ez nem hiszem, hogy erzekelheto a kornyezo kozeg nyomasa nelkul.

A szokasos harapos kutyak egy europainak beillo oriasi nappali lakoteret oriztek. Naana, Pokuaa novere epitesz es negyedevesen tervezte a hazukat.

A harom kisfiuk nagyon lelkesen vartak a feherembert, aki a vendeguk lesz a hetvegen. Hat nem kevesbe voltam felvillanyozva en sem, amikor melegvizes furdot vettem es bezuhantam a vedohalos agyba.

//Azert kar, hogy elektromosan melegitik a vizet...

No comments:

Post a Comment