flora

flora

27_07_2010_Kumasi

A munkába reggel gond nélkül eljutottam, odafelé könnyű közlekedni. Az ebédszünetben sikerült regisztrálni a telefonomat, így az is működni fog a továbbiakban, ami igencsak megnyugtató. Az irodában nagyon jól jön a Google sketch up ismerete, mert ezt többen is szeretnék megtanulni tőlem. Én szeretek magyarázni, úgyhogy remélem ez mindenki számára öröm lesz : )

*Az építésziroda*

Hadd foglaljam össze, ki mindenkivel dolgozom.
Mr D és Mr G az iroda vezetői, de talán inkább az a helyes kifejezés, hogy tulajdonosai, mert nem nagyon látom, hogy beleszólnának a tervezés építészeti vonatkozásaiba. Nagyon ritkán jelennek meg, talán mert Mr G sokat van Accrában, Mr D pedig sokat teniszezik.
Bár könnyen lehet, hogy csak a felületes szemlélő mondja ezt és az üzleti kapcsolatok kiépítésének leghatékonyabb módja a teniszklubba járás és a főváros látogatása.

A tényleges munkát Mr K és Mr W irányítja. Mindketten nagyon jó kedélyű kedves emberek. Mr D érkezésemkor Mr K gondjaira bízott. Ő Mr W mellett igen visszafogott ember. Figyelmesen hallgat és meg akar érteni. Kíváncsi, hogy kiféle-miféle lehetek, de nem faggat. Nagyon jól esett, amikor egyszer leállította Mr W-t ahogy a szavamba vágott, miközben a hídjukat dicsértem, ami Mr W szerint semmi extra a nagy európai hidakhoz képest. Nemsokára megszületik a második gyereke.

Mr W nagyon barátságos és ezt ordibálással fejezi ki : ) Jó kövér és erre nagyon büszke hisz ez gazdagságot jelent. De ettől még igen mozgékony és energikus.
Mindenről beszél nekem, magyaráz, nem hagy unatkozni. Nagyon szeretem mikor elkezd érvelni, hogy milyen rosszak és lusták és semmittevőek a most vezető politikusok és agyondicséri a saját pártját. Elég viccesen adja mindezt elő, ilyenkor mindenki fuldokolva röhög rajta, én is : )

Akik kifejezetten rajzolják a terveket, a következők:
Anim Mr G fia. Lelkes építész 29 éves. Elmondása szerint 3 fő elem alkotja személyiségét:
Christianity, Tradition and Education (kereszténység, hagyományok és szakmai képzettség)
Nagyon energikus, nagyon harcos az érvelésben, és Mr W állandó vitapartnere. Képesek az egész irodát keresztbe hosszába kiabálni, de mindez tényleg barátságos vita. Csak hát ez itt így szokás. Az jut szóhoz, aki hangosabb. A legjobbak az indulatszavak, és ahogy ezeket hangsúlyozzák:
Ahhháááae

Meg, amikor nekem magyaráznak:
-You see.
-Listen!

Pokuaa az egyetlen lány, aki építész, nem régen végzett 26 éves körül lehet és mindent szívesen elmagyaráz nekem, kezdve a szokásoktól egészen az építészeti tervekig. Szeretene asap (as soon as possible) megházasodni, mint az összes huszonéves az irodában : )

Mr S visszafogott, középkorú, vékonyka ember.

Emanuel korombeli lehet és sokmindenre kiváncsi. Ő is szeretné megtanulni a GoogleSketchupot és segít sokat a tájékozódásban.

Dzifa és Irene titkárnők. Nagyon jó velük is beszélgetnek, bármit kérdezek, személyes dolgokat is, minden fenntartás nélkül válaszolnak.

Nagyon vidám az egész társaság!

Hazafelé eltévedtem, de csak a taxizgatás után a ház közelében. Két emberke segített, felhívtuk Mr D-t és végül az egyik sarkon Akosi és Desmond jöttek szembe. Nagyon megörültem nekik : )

No comments:

Post a Comment