flora

flora

28_07_2010_Kumasi

Az ebédszünetben besétáltam a központba a Japan Motors-hoz, hogy visszaadjam a telefont, amit Julia-tól kölcsönkaptam. Lidia és Balla ott dolgozott a műhelyben. Tőlem 15 percre van a munkahelyük, Mr K egy szuper térképvázlatot csinált nekem, így gond nélkül odataláltam. Találtam egy helyet, ahol jól tudtam pénzt váltani és ettem egy csomó narancsot meg banánt.

Utkozben talalkoztam ezekkel a kis kecskekkel (goat)..remelem ez a nevuk magyarul. bocs, varosi vagyok...

Munka után ezen a napon már csak kicsit tévelyegtem, nagyon sötét lett mert esőre állt az idő és későn is indultam haza. Otthon moldvait táncoltunk a gyerekekkel, irtóra élvezték, de rájöttem, hogy más a jellegzetes afrikai ritmus így a tititá annyira nem triviális. Lassan megmutattam nekik és utána már ment jól.

Én is tanultam táncokat. A fiúk doboltak és a lányok táncoltak rá. A ritmusérzékük mondanom sem kell szuperjó. Nagyon muris volt Rahel, a 7 éves kislány gyönyörűen táncol.

*A kistestvéreim*

Asamoah, alias Papaya tinédzser, fiú, Mr D kisebb fia. Sokat viccelődik, élcelődik rajtam. Vetítget, hogy mi mérgező mi nem, és hogy a skorpiószerű dögök a szobámban, amik belehaltak a chemotoxba, a számba fognak mászni éjszaka. De én azért nem hagyom magam. Simán elhitte nekem, hogy nálunk a margarin és a vaj fekete, vagy néha rózsaszín. : D

Abena Mr D legkisebb lánya, magyar-angol szótárt gyárt. Nagyon édesek, mikor próbálják mondogatni, hogy „földimogyoró”, mert pirított földimogyorót szoktam venni hazafelé esténként.
Az első nap egy csomó himnuszt énekeltünk a himnuszos könyvből együtt. Szeret táncolni és énekelni. Nagyon kedves lány.

Desmond (Junior) Mr D unokaöccse. Apja lelkész Accrában. Doktor szeretne lenni. Hat testvére van, akik közül egy húga szintén itt lakik. Mr D szerette volna ha ide jön, hogy a segédje legyen a teniszezésben. Gyakorolja is egyedül a teniszt egy nagyon egyszerű squash-szerű pályán, de még nem tud olyan jól. Sokat segít nekem, hogy mikor mi a helyes magatartás Mama Comforttal vagy Mr D-vel szemben.

Rahel igen csendes, nagyon édes kislány. Lelkész szeretne lenni, mint az apukája.
Tőle tanultam a kedvenc táncomat.

Asokah Mama Comfort unokaöccse, nagyon félénk és még nem tud jól angolul. Kis törékeny csöppség.
***

No comments:

Post a Comment